Søgeresultat 6 resultater - flitreret på: GRUNDSKOLE, Forløb Områder (-) GRUNDSKOLE 6 Fag Fysik/kemi 2 Natur/teknologi 2 Dansk 2 Kristendomskundskab 1 Samfundsfag 1 Historie 1 Engelsk 1 Tysk 1 Fransk 1 Idræt 1 Håndværk og design 1 Biologi 1 Geografi 1 Matematik 1 Tema Indholdstype Hvad gør du med affaldet?3.-4. klasse: Forløbet lægger vægt på at udvikle et fagsprog om affald og genbrug. Der er fokus på at tale om, undersøge, kategorisere og beskrive affald og affaldshåndtering. Fag: Natur/teknologi (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forløb Undersøg og anvend faresymboler på kemikalierForløbet sætter fokus på faresymboler på kemikalier. Eleverne skal blive opmærksomme på symbolerne og lære at handle efter dem. Desuden er der fokus på elevernes færdigheder i at designe undersøgelser. Fag: Fysik/kemi (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forløb Validering af data i argumenterende tekster i naturfagMed afsæt i emnet plastik vil eleverne med dette forløb få redskaber til at tage kritisk stilling til og vurdere afsenders hensigter og validiteten af data, som bliver formidlet i argumenterende tekster. Fag: Natur/teknologi (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forløb Hvad gør vi med skraldet?Dette forløb med fokus på dansk og innovation og entreprenørskab tager udgangspunkt i en autentisk problemstilling om problemer med skrald på skolen. Fag: Dansk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forløb Materialerne taler – materialeeksperimenterMaterialer er grundsubstansen i arbejdet med håndværk og design. Et grundlæggende kendskab til materialer er derfor nødvendigt for at finde sammenhæng mellem materialer, forarbejdning, funktion og design. Fag: Håndværk og design (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forløb Den innovative projektopgaveHvordan kan vi udvikle et produkt, der kan løse et samfundsmæssigt problem? Forløbet tager udgangpsunkt i en innovativ tankegang og giver bud på innovativt arbejde op til og igennem en projektuge. Fag: Dansk (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forløb