Emneoversigt Sproglig forståelse Didaktik og læring Matematisk forståelse Organisering og ledelse Pædagogisk it Feedback og evaluering Kompetenceudvikling Trivsel og inkluderende læringsmiljøer Relateret til fag Følgeforskning Om følgeforskning Elever Lærere og pædagoger Skolebestyrelse Skoleledelse Forældre Kommuner Specialtilbud Alle publikationer Temaer i folkeskolereformen Datagrundlag Egen praksis Viden Om-udgivelser Udvikling af praksis
Udvalgte publikationer Viden Om - professionelle læringsfællesskaber Begrebet professionelle læringsfællesskaber beskriver et professionelt samarbejde, der understøtter lærernes praksisnære kompetenceudvikling, og som dermed kan bidrage til forbedringer og justeringer af undervisningen – til gavn for elevernes læring. Viden Om - feedback på skriftlighed i danskundervisningen Feedback er en helt central del af skolens undervisning. Vi ved i dag, at feedback har en stor effekt på elevers læring, men vi ved også, at ikke al feedback virker lige godt. Den længere og mere varierede skoledag – en analyse af reformens elementer Rapporten ”Den længere og mere varierede skoledag – en analyse af reformens elementer” er den sjette og sidste udgivelse i VIVEs undersøgelser af skoledagen efter folkeskolereformen.