Praksisbaseret og anvendelsesorienteret undervisning

Her kan du finde en række undervisningsforløb inden for de fire hovedområder. Forløbene viser måder hvorpå, man kan arbejde med erhvervsfagene i praksis.

Find forløbene nederst på siden.

Erhvervsfagenes formål

Erhvervsfagene er centrale for GF1 elevernes start på erhvervsuddannelserne og er fælles for alle hovedområder og fagretninger.

Formålet med erhvervsfagene er at introducere eleverne til de erhvervsfaglige uddannelser og herunder lære dem om og give dem kompetencer indenfor arbejdspladskultur, praktikpladssøgning, arbejdsplanlægning og samarbejde, faglig kommunikation mv.

Om projektet

Projekterne er fra puljen God undervisning i erhvervsfagene på grundforløbets 1. del (uvm.dk).

Hensigten med projekterne er at understøtte elevernes erhvervsfaglige dannelse og sætte fokus på god undervisning i erhvervsfagene, med udgangspunkt i praksisbaseret og anvendelsesorienteret undervisning.

Nedenfor præsenteres eksempler fra fem forskellige erhvervsskoler, der alle har udviklet eller videreudviklet undervisningsforløb inden for "Pulje til god undervisning i erhvervsfagene på grundforløbets 1. del". Skolerne har udviklet og afprøvet undervisningsforløb, der kombinerer to eller flere fag på grundforløbets første del (GF1), herunder kombinationen af flere erhvervsfag med grundfag.

Du kan her blive inspireret af forløb om blandt andet ”farmbots”, intelligente drivhuse, praksisindsigt, der kvalificerer uddannelsesvalget, digital handlekraft og innovation.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.