© Styrelsen for Undervisning og Kvalitet "Evaluering og feedback handler om, HVAD eleverne lærer, og HVORDAN de lærer" Mød eleven, læreren, lederen og forskeren og få deres vinkler på en stærk evalueringskultur.
Dialogværktøj Sæt retning for skolens evalueringskultur Et dialogværktøj til skoleledelser, der ønsker at styrke skolens formative evalueringskultur. Til skoleledelsen Tre gode grunde til at evaluere formativt Du gør det måske allerede, men du kan gøre det endnu mere – og mere systematisk. Her er tre vigtige grunde til at arbejde med formativ evaluering. Styrk evalueringskulturen Styrk jeres formative evalueringspraksis Styrk jeres formative evalueringspraksis er et dialogværktøj til lærer- og årgangsteams. Til lærer- og årgangsteams
Evalueringspraksis på andre skoler Elevfokuserede feedback- og læringssamtaler På Tingbjerg Skole har de en formativ evalueringspraksis med elevinddragende feedbacksamtaler og tydelighed om elevens næste skridt. Tingbjerg Skole Et fokus på læring og udvikling På Vester Mariendal Skole i Aalborg arbejder de på at udvikle en evalueringspraksis, hvor værktøjskassen både består af test og observationer af eleverne, læringssamtaler og elevernes egne mål for læring. Vester Mariendal Skole Fra summativ til formativ evaluering Læs mere om Jespers arbejde, hvor udviklingen fra en summativ til en formativ evalueringskultur var med til at præge klassens udvikling i en positiv retning. Absalon Skole