Interaktive laboratorier

Med begrebet laboratoriesimuleringer forstås det at anvende digitale teknologier til at simulere naturvidenskabelige undersøgelser og forsøg, der typisk ville foregå i et fysisk laboratorium.

GYM - interaktive laboratorier

Interaktive simuleringer kan give elever mulighed for at udføre abstrakte laboratorieeksperimenter, som de ellers sjældent vil opleve i et almindeligt laboratorium, da økonomiske, sikkerhedsmæssige og praktiske omstændigheder ofte begrænser den naturvidenskabelige laboratorieundervisning.

Formålet med dette materiale er at gøre det lettere for lærere at komme i gang med brugen af interaktive laboratorier i undervisningen i flere naturvidenskabelige fag.

I klippet her nedenfor giver gymnasielærer Pia Dolberg Myler et bud - sammen med to elever - på, hvad det største læringsudbytte ved simulationsbaserede laboratorieøvelser kunne være.

© EMU Video

GYM - interaktive laboratorier

Inspirationsmateriale til arbejdet med interaktive laboratoriesimuleringer

Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Katrine Catalan
Elev prøver sin teoretiske viden af i praksis Fotograf: Katrine Catalan

Siden er opdateret 02. december 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - BY/NC/SA Navngivning / Ikkekommercielt / Del på samme vilkår. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/dk/.
Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme
Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.