Redskab
Oplæring - Hvordan forbedrer vi god praksis for undervisningsmiljø omkring elevernes oplæringstid?
Et godt oplæringsforløb understøttes af forudgående indsatser, som danner og forbereder eleven på erhvervet. Video og udviklingsredskab sætter fokus på sammenhængen mellem skoleperioder og oplæringsperioder.
Sammenhæng mellem skole og oplæring (3:40 min)
Udviklingsredskab
Med afsæt i dette udviklingsredskab kan I styrke jeres samarbejde om og fælles refleksion over praksis i forbindelse med overgange og sammenhænge i skole og oplæring.
Forslagskatalog
Kataloget er målrettet lærere, vejledere og ledere på danske erhvervsuddannelser.
Kataloget indeholder både tværgående og elev- eller uddannelsesspecifikke eksempler. Håbet er derfor, at lærere og ledere på for eksempel merkantile uddannelser kan lade sig inspirere af praksis fra for eksempel det grønne område og omvendt.
Mere om dette materiale
Her finder du en introduktion til det samlede materiale og alle ressourcer
Kreditering
Materialet er udarbejdet af Epinion og Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) har på vegne af Børne- og Undervisningsministeriet, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK), 2020.
Analyse af god praksis for undervisningsmiljøer på erhvervsuddannelserne (162 sider)
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.