Evaluering og feedback

God evaluering og feedback efterlader eleverne med større klarhed over, hvad de har lært, og hvad de skal gøre for at lære mere.

gym - ledelse - evaluering og feedback - formålstekst

Hverdagen skal være præget af løbende dialog mellem læreren og den enkelte elev med vægt på fremadrettet, formativ evaluering. Eleverne skal blandt andet lære at reflektere over egen udvikling og arbejde med at sætte egne faglige mål.

Nedenfor kan du finde se eksempler fra forsøg på skoler og forskningsbaseret viden om evaluering og feedback på de gymnasiale uddannelser. 

gym-ledelse-evaluering og feedback - eksempler fra praksis

Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan

Siden er opdateret 11. februar 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - BY/NC/SA Navngivning / Ikkekommercielt / Del på samme vilkår. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/dk/.
Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme
Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.