Nyhed

Nyt fra fagkonsulenten - januar 2021

Om omlæggelse af årets FIP-kursus til virtuel afvikling og om fyraftensmøde om religion i SRP.

Kære kolleger

Årets FIP-kurser er desværre omlagt til virtuel afvikling, og begge dages kurser er samlet den 4. februar. Programmet kan ses på GLs hjemmeside og indeholder bl.a. oplæg med Karna Kjeldsen, der under titlen ”Fra kristendom til religion – didaktiske og dannelsesmæssige perspektiver” vil komme ind på, hvad eleverne har med sig fra grundskolefaget Kristendomskundskab. To af sidste års pædagogikumkandidater vil præsentere deres fagdidaktiske projekter, hvor de med aktionslæring som redskab har arbejdet med at udvikle undervisning i relation til konkrete faglige udfordringer. Tilmelding foretages her.

Den planlagte workshop og erfaringsudveksling omkring SRP er udskudt til at vi kan mødes fysisk igen.

Jeg tilbyder dog et lille ’fyraftensmøde’ i cyberspace, hvor vi kan vende gode ideer og særlige udfordringer i forhold til religion i Studieretningsprojektet. Og måske kan vi hjælpe hinanden med at få nogle af de mere besværlige opgaveformuleringer på plads. Jeg kan ikke som fagkonsulent hverken godkende eller afvise bestemte opgaveformuleringer, men vi kan sammen indkredse hvad en god opgaveformulering kan indeholde. Mødet afholdes tirsdag den 22. februar fra 16-17 og kan tilgås via dette link.

Det kræver ingen tilmelding, og hvis I har nogle generelle problemstillinger, I gerne vil have taget op på mødet, må I meget gerne sende dem på forhånd til christian.vollmond@stukuvm.dk

Håber I trives ok derude trods de anderledes forhold!

Kreditering

Christian Vollmond

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.