Artikel

Undersøgende matematik

Matematiklærerforeningen har med MATH og IND på KU udviklet materialer baseret på et didaktisk princip, der inkorporerer undersøgelser, dialog og kritisk tænkning.

Materialet veksler mellem:

  • undersøgelsesbaserede aktiviteter

  • en dialogbaseret undervisning

  • aktiviteter, der involverer formidling og kritisk stillingtagen.

Materialet er et et EU-støttet projekt: MERIA (Mathematics Education. Relevant, Interesting and Applicable)

 


Du kan læse kort om MERIA her.

Du kan se projektets hjemmesiden her.


 

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.