Forløb
Hvordan kan vi øge elevernes/kursisternes læringsudbytte i forbindelse med eksperimenter?
Nedenfor findes en række elev- og lærervejledninger, der kan anvendes i forbindelse med tematiseret forløb i kemi.
Materialet er leveret af fagkonsulent Mette Malmqvist som supplement til vejledningen for faget.
Om forløbene
Forløbene er placeret under det primære emne. Disse forløb er baseret på UBNU-modellen (på engelsk IBSE): Undersøgelses-Baseret Naturfags-Undervisning.
Mængdeberegning
Inspiration til flere grubletegninger kan fx findes:
- Verkar det krefter på sykkelen? Naturfag.no, Naturfagsenteret.
- Brug grubletegninger til at skabe engagement og forundring Astra, Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
Kreditering
Forløbene er udarbejdet af Helen Clausen, Lyngby Gymnasium; Inge Findorf, HTX Silkeborg; Sif Sørensen, Egaa Gymnasium og Tanja Kjær, Ribe Katedralskole.