Forskning og viden

Fjernundervisning i gymnasierne

Mobiletnografisk studie – en uge under nedlukningen i maj 2020.

Formål

I dette studie fulgte Epinion 14 gymnasieelever fra første og anden årgang samt fem gymnasieundervisere i en uge i maj 2020, hvor de helt ekstraordinært sad hjemme foran computeren i stedet for at modtage fysisk undervisning sammen på gymnasiet. Hver dag blev elever og undervisere stillet en række spørgsmål om, hvordan det var at modtage og give online fjernundervisning.

Studiet giver bl.a. indblik i:

  • Hvad gymnasieelever og undervisere synes om fjernundervisning under Covid-19
  • Hvordan elevernes hjemmeskole ser ud
  • Om eleven kan få den hjælp, de har behov for
  • Hvilke krav undervisningsformen stiller til platforme og teknik
  • Hvad hjemmeundervisningen betyder relationer og trivsel
  • Hvordan vi kan bruge fjernundervisningen fremover

Faktaoplysninger

Studiet er udarbejdet af Epinion i maj 2020.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.