Artikel

Podcast: Low arousal og konflikthåndtering i skolen

Low arousal-tilgangen kan inspirere til nye handlemuligheder, hvis en klasse er præget af konflikter og uro. Bliv klogere på, hvordan det kan gøres i denne episode af podcast-serien Veje til inklusion.

Har du nogensinde prøvet at stå i en klasse, hvor larm og konflikter havde overtaget lokalet, og du stod tilbage med en følelse af at være magtesløs?

Så er low arousal-tilgangen måske noget for dig.

Vi gennemgår tilgangen, og en skoles erfaring med at anvende den, i denne udgave af Veje til inklusion.

Medvirkende

Jakob Kjærby Lentz, specialpædagogisk konsulent og indehaver af LowArousal.dk

Stine og Annie, hhv. lærer og pædagog med erfaringer i at anvende low arousal-tilgangen i en klasse

Vært

Simon Brix, podcastproducent i Kontekst & Lyd

Find podcasten og de andre afsnit i serien Veje til inklusion på emu.dk

Fakta

Læringskonsulenternes Inklusionsindsats samarbejder i perioden 2019-2020 med en række skoler og kommuner, der oplever konkrete udfordringer med konflikter, trusler og udadreagerende adfærd. Rådgivningsforløbene har til formål at sænke konfliktniveauet ved hjælp af konkrete konflikthåndteringsstrategier. Forløbene tages afsæt i en kombination af low arousal tilgangen og Marte Meo-videoanalyse.     

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.