Redskab
Om relationskompetent praksis
To pakker med refleksionsspørgsmål til arbejdet med relationskompetent praksis, som kan bruges sammen med fem film. Du kan finde spørgsmål målrettet ledere og pædagogisk personale.
Her finder du to pakker med refleksionsspørgsmål, som du kan bruge sammen med fem film. Den ene pakke er til dig, der er en del af det pædagogiske personale eller dig, der er leder, og gerne vil inspirere til dialog om temaet. Den anden pakke er til dig, der er leder eller konsulent i forvaltningen.
Til pædagogisk personale
Hvordan kan I udvikle en relationskompetent praksis i jeres dagtilbud? Se filmene med børne- og skoleforsker, Louise Klinge og pædagog Marianne Christensen, som peger på fem vigtige kendetegn. Materialet her kan bruges i forlængelse af filmene.
I materialet er der refleksionsspørgsmål til dig, der er en del af det pædagogiske personale eller dig, der er daglig leder i et dagtilbud og gerne vil inspirere til dialog om temaet – fx ved at bruge refleksionsspørgsmålene på et personalemøde.
Hent materialet her | Overblik og refleksion målrettet pædagogisk personale (PDF)
Til ledere
Hvordan kan du som leder understøtte og bidrage til at udvikle en relationskompetent praksis? Materialet her kan bruges i forlængelse af filmene med børne- og skoleforsker, Louise Klinge og pædagog og familierådgiver, Tina Brandt.
Refleksionsspørgsmålene her er rettet mod dig, der er leder i et dagtilbud eller ansat i forvaltningen på dagtilbudsområdet. Som leder kan du bruge refleksionsspørgsmålene til egen refleksion eller refleksive dialoger med kollegaer.
Hent materialet her | Overblik og refleksion målrettet ledere (PDF)
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.