Kompetenceudvikling

FIP2020 - Studieområdet

Om evaluering af første gennemløb og dertil to oplæg. Et oplæg om den problembaserede tilgang - det andet om studieområdeforløbet.

Kvalitativ og kvantitativ evaluering af første gennemløb med særligt fokus på Studieområdeprojektet.

Og

Inspirationsoplæg til forskellige opgaveformuleringer og arbejdet med elevens problemformulering.

Der skal indgå refleksioner over fagets metoder i det tværfaglige arbejde med studieområdeprojektet, men hvad det betyder det i praksis? Og hvordan håndterer man kravet ifm. den praktiske prøve? Oplægget giver et bud på hvilke spørgsmål og temaer man bør prioritere, og på hvordan man kan arbejde med metoderefleksion på en måde som er praksisnær i forhold til fagene.

Oplæg med præsentation af Studieområdeforløb fra Aalborg Handelsgymnasium, der peger mod elevens arbejde med valg af fag, område og problemformulering.

v/ Mia Winther Sørensen og Ida Connor Bentzen

 

 

Siden er opdateret 22. december 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.