Artikel

Problembehandlingskompetence

At kunne spørge og svare i og med matematik.

I form af opgaveregning er det traditionelt denne kompetence, der har været størst fokus på i matematikundervisningen. Men opgaveregningen er kun en del af problembehandlingskompetencen, der også drejer sig om at kunne formulere og opstille problemer, der skal løses.

 

Kompetencefærdigheder

  • At kunne opstille (opdage, formulere, afgrænse og præcisere) forskellige problemer, rene matematiske problemer såvel som problemstillinger fra matematik i anvendelse, åbne såvel som lukkede
  • At kunne løse sådanne færdigformulerede matematiske problemer - egne såvel som andres (måske på forskellig måder)
Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.