Problembaseret læring

I forbindelse med gymnasiereformen stilles der nye krav til de didaktiske principper i undervisningen. I planlægningen skal der være mere fokus på induktive arbejdsformer, hvor  virkelighedsnær og problembaseret undervisningsprincipper skal være, med til at styrke elevernes nysgerrighed, selvstændighed og studiekompetencer, samt styrke deres kreative og innovative evner.

Én måde at få implementeret disse krav i undervisningen, kan være at anvende den problemorienterede tilgang. 

Fotograf: Katrine Catalan

Siden er opdateret 05. december 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - BY/NC/SA Navngivning / Ikkekommercielt / Del på samme vilkår. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/dk/.
Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme
Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.