Forløb

Markedsanalyse med Chi-i-anden uafhængighedstest

Formålet er at træne elevernes modelleringskompetence gennem arbejdet med det åbne spørgsmål: Hvordan kan man lave målrettet markedsføring ved brug af kvantitative data?

Der er i forløbet indlagt benspænd i form af, at der skal anvendes en Chi-i-anden uafhængighedstest som en del af besvarelsen på spørgsmålet.

Forløbet startes med en introduktion til modellering. Eleverne sidder i par og får udleveret enten legoklodser, centrifuges eller lignende. Parrene får små opgaver der skal bygges, f.eks. en stol, et menneske osv.

Herefter snakkes om modellerne, hvilke egenskaber de har, samt hvilke egenskaber de ikke har. Formålet med denne øvelse er at bevidstgøre eleverne omkring modellering.

Kreditering: Anne Pradsgaard Nielsen, underviser, hhx

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.