Fitness-branchen

I dette forløb fokuseres der på sundhed og betydningen af fitness i Danmark, ved at eleverne skal udarbejde en komparativ analyse af Fitness World og Loop Fitness. Begge virksomheder har relativ stor succes med hver sin forretningsmodel. Markedet er voksende, dog med hård konkurrence: blandt andet har priskrig og opkøb præget branchen i de senere år.

Forløbet kan anvendes i slutningen af undervisningen af 2.g eller 3.g. Det er primært tiltænkt som A-niveau, men særligt de to første del-forløb kan anvendes på B-niveau også.

Forløbet er tredelt
1. Intern, ekstern og strategisk analyse. En komparativ analyse af de to fitness-kæder.
2. Markedsanalyse / dataindsamling for at afdække efterspørgsel / købsadfærd.
3. Vækst, særligt fokus på valg af nyt marked.

 

Forløbet i Afsætning egner sig primært til A-niveau.

 

Kreditering: Mads Willemoes Hjardemaal, lektor, hhx

Siden er opdateret 12. november 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.