Innovation og entreprenørskab

At tænke nyt, at skabe og at iværksætte er nøgleord i arbejdet med innovation og entreprenørskab.

I teknologiforståelse skal eleverne skabe, udvikle, handle og samarbejde  med udgangspunkt i digitale teknologier. Innovation og entreprenørskab kan udskilles i fire komplementære og indbyrdes afhængige dimensioner: Handling, kreativitet, omverdensforståelse og personlig indstilling.  Der arbejdes med elementer af innovation og entreprenørskab indenfor alle kompetenceområder i teknologiforståelse som fag.

Læs om arbejdet med innovation og entreprenørskab i undervisningen.

GSK. Innovation. Rapport. Innovation i skolen

Innovation i skolen

 Fotograf: Katrine Catalan
Elever på gangen Fotograf: Katrine Catalan

Siden er opdateret 24. januar 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.