Forskning og viden
Talentudvikling og faglig fordybelse
Styrk fagligheden for talenter. En evaluering af et projekt for særlig fagligt talentfulde elever peger på, at det kan styrke fagligheden at lave særskilte indsatser for denne gruppe.
En evaluering af et projekt for særlig fagligt talentfulde elever peger på, at det kan styrke fagligheden at lave særskilte indsatser for denne gruppe. Eleverne oplever det som positivt og motiverende, at de udfordres fagligt, og at der er rum til at være interesserede og ambitiøse. Dog bør skolerne være opmærksomme på, at de fagligt talentfulde elever kan komme til at føle sig uden for klassens fællesskab, hvis de tages ud af den daglige undervisning til særskilte indsatser.
Poul Nissen og Kirsten Baltzer, DPU, (2011) har udarbejdet en evaluering af indsatser gennemført som en del af elevernes almene undervisning.
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.