Podcasts til grundskolen Klar tale En podcast om sproglig udvikling i indskolingen. I Klar tale dykker vi ned i de yngstes sproglige udvikling og udforsker, hvordan lærere, pædagoger og forældre kan være gode sproglige rollemodeller for børnene. Inspiration til fagligt løft I fire episoder kan du høre om, hvordan fire lærere arbejder med forskellige indsatser, der alle har til formål at sikre et fagligt løft. Det er indsatser, der kan bruges på alle klassetrin og i alle fag. Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning i grundskolen I denne podcastserie på tre episoder kommer du helt tæt på, hvad det vil sige at undervise undersøgelsesbaseret. Lyt med og få viden om undervisningsformen, når både lærere og forskere deler ud af deres praktiske erfaringer og indsigter. Vejen videre med folkeskolereformen Podcastserien Vejen videre med folkeskolereformen sætter fokus på folkeskolereformen fra 2014. Hvordan er arbejdet med reformen gået? Hvilke erfaringer har skolerne gjort sig? Veje til inklusion Veje til inklusion er en podcast-serie, der går tæt på arbejdet med at skabe inkluderende læringsmiljøer i skolen. Lyt med og få indsigt i både praktiske og teoretiske perspektiver. Teknologiforståelse i grundskolen Denne podcastserie sætter fokus på erfaringerne med forsøgsfaget teknologiforståelse og sammenhængen mellem fagets teoretiske grundlag og selve undervisningen i de 46 skoler, som har deltaget i forsøget. Befrielsen Befrielsen er en podcastserie om tiden før, under og efter Danmarks befrielse fra Nazityskland i 1945. Nye rum for læring Nye rum for læring er en podcastserie, der handler om at skabe god undervisning i eksterne læringsmiljøer. Din digitale gæstelærer Din digitale gæstelærer er en podcastserie, der bringer faglige kapaciteter og kendte danskere ind i undervisningen. Podcastserien er udarbejdet til grundskolen, de gymnasiale uddannelser og erhvervsuddannelserne. Kompetenceorienteret naturfagsundervisning i grundskolen I denne podcastserie på tre episoder kommer du helt tæt på, hvad det vil sige at undervise kompetenceorienteret i naturfag med udgangspunkt i ny naturvidenskabelig forskning.