Viden om
Viden Om - digital støj i undervisningen
Digitale enheder giver muligheder for undervisningsdifferentiering og tilrettelægge varieret og motiverende undervisning, men der er også risiko for, at teknologierne distraherer – at der opstår digital støj.
Materialer
Dette vidensnotat præsenterer et overblik over, hvordan skolens ledelse og det pædagogiske personale kan arbejde målrettet med at mindske forstyrrelser fra digitale teknologier i skoledagen.
Case: Computere i undervisningen
Tre væsentlige aspekter som bidrager til at reducere digital støj i undervisningen samt proces for at styrke vores digitale praksis i undervisningen.
Case: Venskaber og fællesskab
Viden Om-udgivelser
Viden Om-udgivelser
Viden Om-udgivelser er videnspakker, som samler og formidler eksisterende viden og forskning indenfor et bestemt tema eller en pædagogisk problemstilling. Bliv klogere her.
Det skal være nemmere at finde og omsætte forskning og viden i egen praksis. Derfor har Børne- og Undervisningsministeriet udviklet et samlet koncept for forskningsformidling, Viden Om, der er målrettet undervisere og andre praktikere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Formålet er at gøre forskning mere tilgængelig og anvendelig i dagligdagen for lærere, pædagoger og ledere.
En Viden Om-udgivelse består af forskellige materialer, som samler og formidler eksisterende viden og forskning indenfor et bestemt tema eller en pædagogisk problemstilling.
Hver udgivelse fokuserer på at omsætte forskning og viden til konkrete billeder og eksempler på praksis.
I Viden Om-udgivelserne finder du eksempelvis disse materialer:
- Vidensnotater med en indføring i aktuel forskning indenfor temaet
- Plakater / Power Point med hovedpointer fra forskning
- Udviklingsredskaber, der kan igangsætte en systematisk refleksions- og udviklingsproces inden for det aktuelle tema på den enkelte i skole
- Andre materialer, såsom korte film, speeddrawings, cases eller præsentationer, som kan give konkrete billeder på praksis.
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.