Billedanalyse

Billedanalyse kræver, at eleverne kan tale om og vurdere, hvordan billeder bliver brugt i forskellige kulturer og fag.

Samtalerne kan tage udgangspunkt i både egne og andres billeder. Samtalerne kan fx handle om billedets genre, komposition og funktion.

Læs mere om kompetenceområdet billedanalyse i Faghæftet for billedkunst.
Faghæftet indeholder Fælles Mål samt fagets læseplan og undervisningsvejledning.

Læs mere om billedanalyse og få idéer til din undervisning.

Forløb

Siden er opdateret 12. august 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.