Redskab

Data om de to første uger på GF2

Her findes inspiration til indhentning af forskellige datakilder, der kan være relevante i forbindelse med at følge tilgang, fuldførelse, lærepladssøgningen og målsætninger for indgåelse af uddannelsesaftaler.

Følgende data kan anvendes til at vurdere og organisere:

  • Skolens organisering og samarbejde fra elevens start på skolen, samt om den praktikpladsopsøgende indsats.
  • Skolens elevrettede indsatser, som dækker over de tiltag skolen igangsætter med formålet om at optimere den enkelte elevs forudsætninger for at finde en læreplads.
  • Skolens virksomhedsrettede indsatser.

Her på siden findes også informationer om platformen lærepladsen.dk.

unpublished

Nationale data


Disse data kan fortælle om, hvor mange elever der starter, afbryder og fuldfører, samt er i gang med uddannelsen.

Find dem her på uddannelsesstatistik.dk: Elevtal: Tilgang, bestand, afbrudte og fuldførte.


Statistikken viser antallet af fuldførelser på de enkelte erhvervsuddannelser.

Find dem her på uddannelsesstatistik.dk: Elevtal: Tilgang, bestand, afbrudte og fuldførte.


Data på hjemmesiden viser, hvor mange ledige lærepladser der findes dags dato samt godkendte virksomheder.

Find data her på laerepladsen.dk.


Her får du en hurtig og fleksibel adgang til de centrale nøgletal om lærepladser, der offentliggøres hver måned.

Du har mulighed for at følge udviklingen i indgåede aftaler, skoleoplæring og lærepladssøgende totalt eller for enkelte uddannelser både på landsplan, på regionalt niveau, kommunalt niveau samt på institutionsniveau.

Find data her på uddannelsesstatistik.dk.


Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.