Taskbaseret undervisning

Taskpædagogik er en kommunikativ tilgang til fremmedsprogundervisningen, som egentligt stammer fra andetsprogspædagogik. Det er en måde at strukturere læringsrummet på -  i før-taskfasen, selve taskfasen og efter taskfasen. 

Praktisk sprogbrug og interaktion gennem samtale og samarbejde er i fokus, og erfaring viser, at kursisterne bliver tilskyndet til at bruge sproget aktivt og afprøve nye muligheder.

På denne side kan du hen af vejen læse en eller flere faglige artikler om tankerne bag metoden samt få inspiration til selv at give sig i kast med metoden.

Artikler

Siden er opdateret 20. august 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.