Redskab
Sprogvurdering i børnehaveklassen
Fra skoleåret 2024/2025 skal alle folkeskoler gennemføre den obligatoriske sprogvurdering i børnehaveklassen med et nyt digitalt redskab.
Alle børn skal sprogvurderes i starten af børnehaveklassen, så de kan komme sikkert videre i deres tale- og skriftsproglige udvikling.
Fra skoleåret 2024/2025 er det obligatorisk for alle folkeskoler at anvende et digitalt sprogvurderingsredskab i børnehaveklassen.
Sprogvurderingsredskabet skal understøtte den lokale sprogindsats i børnehaveklassen.
Redskabet giver en systematisk og ensartet vurdering af elever overalt i landet, samtidig med at det over tid kan bidrage med viden om sammenhængen mellem elevernes sproglige udfordringer og faglig udvikling senere hen.
Sprogvurderingen skal gennemføres i starten af skoleåret.
Gå til sprogvurderingsredskabet på sprogvurdering.dk
Bliv klar til at gennemføre sprogvurdering i børnehaveklassen
- Læs mere om sprogvurdering i børnehaveklassen
- Find tekniske vejledninger og information om blandt andet Unilogin på viden.stil.dk
- Stil spørgsmål om sprogvurdering til læringskonsulenterne på emu-respons
Du kan også kontakte vores læringskonsulenter via e-mail til cuk-grund@stukuvm.dk
Baggrund
Udviklingen af sprogvurderingsredskabet er en del af aftalen om det fremtidige evaluerings- og bedømmelsessystem i folkeskolen.
gsk_børnehaveklassen_sprogvurdering
Læs mere
Sprogvurdering i børnehaveklassen
Til forsiden Sprogvurdering i børnehaveklassen
Find it-værktøjet på Sprogvurdering.dk
Find vejledninger og information om blandt andet Unilogin på viden.stil.dk
Læs mere om sprogvurdering på uvm.dk
Stil spørgsmål til læringskonsulenterne på emu-respons
Sprogindsats i børnehaveklassen
Find vejledninger og inspiration til sprogindsatsen
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.