Portfolio Med Portfolio indsamler eleverne deres arbejde. Portfolio giver mulighed for elevens refleksion og er en oplagt anledning til feedback og formativ evaluering. Dokumentér procesen Exit-tickets Exit-tickets er et redskab, hvor du i slutningen af en time får elevernes svar på et spørgsmål, du selv har formuleret. Exit tickets kan bruges formativt i din undervisning. Feedback fra eleverne To stjerner og et ønske To stjerner og et ønske rammesætter feedback, så den er forståelig for eleverne. Gennem selvevaluering, elev-til-elevfeedback eller lærerfeedback får eleven to roser og et forbedringspunkt. Anerkendelse og næste skridt Evalueringsspillet I Evalueringsspillet evaluerer eleverne deres udbytte af et projektforløb. Ved hjælp af spillets journalistkort interviewer eleverne hinanden om udbyttet, hvorefter de udfylder læringskort og læremålsskive. Evaluering af projektforløb Kig eleverne over skulderen i naturfagene Kig eleverne over skulderen gør det enkelt at integrere evaluering i selve undervisningsaktiviteten. På den måde kan du arbejde med det faglige indhold og evaluere formativt samtidigt. Evaluering i naturfagene Evaluerende lærer-elev-samtale Den evaluerende lærer-elev-samtaler foregår foran klassen. Med fokus på anerkendelse, tryghed giver redskabet en struktureret dialog, der gør dig dig og eleven klogere. Dialogbaseret læring Feedbackkort Feedbackkort hjælper eleverne med at give struktureret feedback til hinanden. Eleverne lærer også at tage stilling til andres feedback og hvad de vil bruge den til. Eleverne giver hinanden feedback Det grønne ark Det grønne ark kan bruges, når eleverne arbejder med skriftlige, kreative produkter og genafleveringer. Arket indgår i en dialog mellem lærer og elev om mål og proces for arbejdet. Feedback på skriftlige, kreative produkter Formativ evalueringspraksis Kom med ind i klasselokalet i Lottes 5. klasse, hvor feedback er i fokus. Du får også forskerens blik på den formative evalueringspraksis. Video