Forløb
Oldtidskundskab C: Kunstsøjlen - Arkitektur
Forløbet giver et eksempel på, hvordan man kan tilrettelægge kunstsøjlen jf. læreplanen: ”Kunstsøjlen har et kunsthistorisk tema, hvor der, under inddragelse af eleverne, vælges mellem arkitektur og kunst.”
Forløbet imødekommer desuden læreplanens krav om projektprægede forløb: ”Desuden indgår der mindst et projektpræget forløb, hvor eleverne arbejder med bestemte problemstillinger og perspektiver eller innovative løsningsforslag og fremlægger dem i mundtlig eller skriftlig form.” (LP, stk. 3.2)
Forløbet bidrager til at opfylde læreplanens krav om IT i undervisningen: ”IT og digitale medier og hjælpemidler inddrages løbende i undervisningen med det overordnede formål at fremme elevernes læreproces og støtte deres faglige udvikling” samt at ”eleverne skal lære at anvende digitale værktøjer og ressourcer for faget.” (LP, stk. 3.3.).
Kunstsøjlen: Arkitektur