Forløb
Hvordan kan vi øge elevernes/kursisternes læringsudbytte i forbindelse med eksperimenter?
Nedenfor findes en række elev- og lærervejledninger, der kan anvendes i forbindelse med tematiseret forløb i kemi.
Materialet er leveret af fagkonsulent Mette Malmqvist som supplement til vejledningen for faget.
Om forløbene
Forløbene er placeret under det primære emne. Disse forløb er baseret på UBNU-modellen (på engelsk IBSE): Undersøgelses-Baseret Naturfags-Undervisning.
Mængdeberegning
Inspiration til flere grubletegninger kan fx findes:
- Verkar det krefter på sykkelen? Naturfag.no, Naturfagsenteret.
- Brug grubletegninger til at skabe engagement og forundring Astra, Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
Kreditering
Forløbene er udarbejdet af Helen Clausen, Lyngby Gymnasium; Inge Findorf, HTX Silkeborg; Sif Sørensen, Egaa Gymnasium og Tanja Kjær, Ribe Katedralskole.
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.