Artikel

Den eksperimentelle eksamen i fysik B og A som eksaminator eller censor

Hvordan gør jeg som eksaminator eller censor?

Hvordan forbereder man sine elever på den eksperimentelle eksamen gennem det daglige arbejde i laboratoriet?

Hvordan kan man udforme de eksperimentelle opgaver?

Hvordan stiller man opgaver i ”åbne” problemstillinger?

Hvordan vurderer man elevernes præstationer under eksamen?

Få svar på nogle af disse faglige problemstillinger her i rapporten, som findes øverst på siden.

En gruppe med tilknytning til fagkonsulenten har med fokus på den eksperimentelle eksamen i fysik B og A udarbejdet en rapport for at give anbefalinger til, hvordan man kan forberede sine elever til eksamen og hvordan man kan udforme de eksperimentelle eksamensopgaver, så de lever op til læreplanens mål.

Rapporten er oprindeligt skrevet til stx, men den er også relevant for htx.

Det anbefales at læse rapporten sammen med denne artikel: Det eksperimentelle arbejde i fysik - hvordan gør jeg som lærer? her på emu.dk

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.