Artikel

Innovation i biologi

Hvordan underviser jeg rent praktisk i innovation i mit fag? Hvordan kombinerer jeg faglighed og innovation i mit fag? Find inspiration i denne artikel. 

 

Hvorfor innovation i biologi? Ifølge læreplanerne for biologi på alle tre niveauer, er et vigtigt aspekt af fagets identitet, at give faglig baggrund for udvikling af ansvarlighed, stillingtagen og handling i forbindelse med aktuelle samfundsforhold med biologisk indhold. Undervisningens formål er både at eleverne skal opnå indsigt og udvikle ansvarlighed. Arbejdet med innovation i biologiundervisningen er et konkret bud på hvordan undervisningen kan tilrettelægges med handling og anvendelse, så biologi bliver relevant og meningsfuldt for eleverne

Siden er opdateret 02. august 2021 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.