Søgeresultat 5 resultater - flitreret på: EUD, Overgange, Forskning og viden Områder (-) EUD 5 HF 2 HHX 2 HTX 2 STX 2 EUX 1 FGU 1 GRUNDSKOLE 1 Fag Tema (-) Overgange 5 Pædagogik og didaktik 2 Overgange 1 Studie- og karriereperspektivet 1 Karrierelæring og overgange 1 Overgange 1 Karrierelæring og overgange 1 Karrierelæring og overgange 1 Overgange 1 Indholdstype (-) Forskning og viden 5 Vejledningsaktiviteter i samspil med undervisningen kan få flere i gang med en ungdomsuddannelse En undersøgelse fra DPU, Aarhus Universitet, viser, at vejledningsaktiviteter koblet til undervisningen med mindre fokus på valg af ungdomsuddannelse kan få flere unge til starte på en ungdomsuddannelse. Tema: Overgange (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forskning og viden Viden Om - overgangeEn god overgang kræver en fokuseret indsats, både i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Læs om viden og forskning i overgange, find udviklingsredskaber og andre materialer i dette Viden Om-tema. Forskning og viden (STX)Indholdstype: Forskning og viden Helhedsorienteret undervisningMålet med værktøjet helhedsorienteret undervisning er at styrke kompetencerne hos lærere og ledere på erhvervsuddannelserne. Forskning og viden (EUD)Indholdstype: Forskning og viden Pædagogik der virkerInspiration og anbefalinger for ledere og undervisere til en styrket fastholdelsesindsats. Tema: Pædagogik og didaktik (EUD)Indholdstype: Forskning og viden Den sproglige dimensionI denne rapport præsenterer Rambøll Management Consulting og Nationalt Center for Kompetenceudvikling den værktøjsspecifikke evaluering af Den Sproglige Dimension som pædagogisk værktøj. Tema: Overgange (EUD)Indholdstype: Forskning og viden