Artikel
Vinder af Cybermissionen 2023 for mellemtrinnet
Per, August, Hans og Carlos fra 5. klasse på N. Zahles Gymnasieskole er dette års vindere af Cybermissionen for mellemtrinnet!
Det sagde juryen
Per, August, Hans og Carlos fra N. Zahles Gymnasieskole vinder årets Cybermission for mellemtrinnet, fordi de har lavet et grundigt forarbejde forud for deres løsning og en spørgeskemaundersøgelse af missionens emne.
Gruppens resultater af undersøgelsen viser, at der er en stor del af elever på deres skole, som er i risiko for at få deres passwords hacket.
Det er tydeligt, at gruppen har brugt resultaterne fra deres forarbejde og deres undersøgelse i udarbejdelsen af deres løsning, app’en ”Kodeskoven”, som er nem at bruge og taler direkte til målgruppen, som er andre elever på deres alder.
”Kodeskoven” er en sjov og eventyrlig app, der samtidig er en god løsning til at passe på sine passwords.
Gruppen har været gode til at beskrive deres samarbejde og refleksioner undervejs, og det er tydeligt at alle medlemmer i gruppen har bidraget lige meget til løsningen af missionen.
Super flot arbejde og stort tillykke til Per, August, Hans og Carlos!
gsk_it og teknologi_om cybermissionen
Et initiativ i den nationale strategi for cyber- og informationssikkerhed
Cybermissionen er et af initiativerne i den nationale strategi for cyber- og informationssikkerhed 2018-2021, som blandt andet sætter fokus på at styrke børn og unges kompetencer og digitale dømmekraft.
Cybermissionen har kørt siden 2019 og hvert år fra oktober til december deltager en masse skoler i den faglige konkurrence. Eleverne arbejder blandt andet med passwordsikkerhed, digital dannelse, ansigtsløs kommunikation, cookies, hacking, grooming og meget mere.
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.