Forløb Digital myndiggørelse i informatik Introduktion til, hvordan man tydeliggør og arbejder med digital myndiggørelse i informatik i en række forløb om spil, webdesign og bestillingsapps. Filterbobler, mis- og disinformation på nettet Hvordan spottes fake news? Hvor spredes de mest? Hvilke teknikker bruger de? Flerfagligt forløb til informatik og sprogfag, der træner eleverne i at spotte og analysere disinformation. Fra problem til prototype - Et Double Diamond-designforløb Sæt fokus på problem, brug og bruger i informatik med et forløb, der følger procesmodellen Double Diamond. Forløb i kunstig intelligens i informatik Introducer dine elever til AI, så de kan gå kritisk, refleksivt og konstruktiv til teknologien. Forløb i kunstig intelligens i informatik Introducer dine elever til AI, så de kan gå kritisk, refleksivt og konstruktiv til teknologien. Forløb på 8 moduler til Informatik B om teknikker og problematikker i maskinlæring. Om fake news Forløbet arbejder med konkrete råd til tjek af nyheder på nettet, så eleverne kan blive mere kritiske mediebrugere. og lærer at reflektere over, hvad der skaber falske nyheder.