Gå til hovedindhold
Hjem

Forløb

Fotograf: Katrine Catalan

Digital myndiggørelse i informatik

Introduktion til, hvordan man tydeliggør og arbejder med digital myndiggørelse i informatik i en række forløb om spil, webdesign og bestillingsapps.

Fotograf: Katrine Catalan

Filterbobler, mis- og disinformation på nettet

Hvordan spottes fake news? Hvor spredes de mest? Hvilke teknikker bruger de? Flerfagligt forløb til informatik og sprogfag, der træner eleverne i at spotte og analysere disinformation.

Fotograf: Katrine Catalan

Fra problem til prototype - Et Double Diamond-designforløb

Sæt fokus på problem, brug og bruger i informatik med et forløb, der følger procesmodellen Double Diamond.

Fotograf: Katrine Catalan

Om fake news

Forløbet arbejder med konkrete råd til tjek af nyheder på nettet, så eleverne kan blive mere kritiske mediebrugere. og lærer at reflektere over, hvad der skaber falske nyheder.

Savner du inspiration til din praksis?

Modtag emus nyhedsbrev og følg med på sociale medier

Følg emu på facebook
Følg emu på Linkedin
Den e-mailadresse du har indtastet er ikke gyldig Indtast først din e-mailadresse Du er allerede tilmeldt nyhedsbrev. Du kan afmelde eller ændre via link i din bekræftelsesmail eller i bunden af nyhedsbrev. Klik her for at få tilsendt en ny mail med et redigeringslink. Vi har registreret din tilmelding, men mangler din bekræftelse. Klik her for at få tilsendt en ny mail med et bekræftelseslink.

 

Kontakt

  • Spørgsmål til emu:
    Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
    Mail: Kontakt emu-teamet
    Tlf: 3392 5000 
  • Spørgsmål til teknik:
    Styrelsen for It og Læring
    Mail: Kontakt til styrelsen

Områder

  • Dagtilbud
  • Grundskole
  • EUD
  • Eux
  • Stx
  • Hf
  • Hhx
  • Htx
  • avu
  • FVU
  • FGU

Om emu

  • Redaktionelle retningslinjer og om emu
  • Få teksten læst op
  • Persondatapolitik og cookies
  • Podcast på emu
  • Tilgængelighedserklæring
  • Tilmeld dig emus nyhedsbreve
  • emu-respons

Ministeriet

  • Departementet
  • Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
  • Styrelsen for It og Læring
  • Ministeriets nyhedsbreve