Redskab

Skoleudviklingssamtaler

I vejledningen og inspirationsmaterialet om skoleudviklingssamtaler kan skoler og kommuner få information om de lovgivningsmæssige krav og hente inspiration til at tilrettelægge samtalerne.

Skoleudviklingssamtalerne mellem skoler og kommuner er en vigtig del af den gode dialog, fælles forståelse og samarbejdet om udvikling af skolen.

Samtalerne skal bidrage til at styrke evalueringskulturen som helhed og skabe de bedst mulige rammer for elevernes faglige udvikling, læring og trivsel, så alle elever får det bedste ud af deres skolegang.

Vejledning og inspirationsmateriale

I vejledningen om skoleudviklingssamtaler kan I læse mere om formålet med samtalerne og de formelle rammer.

Sammen med vejledningen finder I en materialepakke med praksiseksempler fra kommuner. Den kan give jer inspiration til, hvordan I kan skabe fælles viden, refleksion og forståelse af skolens styrker, udfordringer og udviklingsområder, og på den måde skabe et godt grundlag for arbejdet med at forbedre den pædagogiske udvikling.

Se fx andre kommuners erfaringer med

  • rammer for tilrettelæggelsen af skoleudviklingssamtaler
  • brug af data og viden som afsæt for skoleudviklingssamtaler
  • dialog før og efter skoleudviklingssamtalen for flere perspektiver i den fælles udvikling
  • opfølgning på skoleudviklingssamtaler.

Vi vil gerne høre fra dig

Vi opdaterer løbende inspirationskataloget i vejledningen.

Hvis I har konkrete ideer til indhold eller hvordan vejledningsmaterialet kan blive bedre, hører vi meget gerne fra jer.

Skriv til os på stuk.cf@stukuvm.dk

Læs mere om skoleudviklingssamtaler på uvm.dk

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.