Gå til hovedindhold
Hjem
ARTIKEL

Til- og fravalg af de erhvervsgymnasiale uddannelser

I denne artikel undersøger Ane Qvortrup erhvervsgymnasiale elevers begrundelse for at vælge henholdsvis hhx og htx samt deres strategier og overvejelser vedr. valg af studieretning. 

ARTIKEL

Overgang fra grundskole til gymnasium og grundforløbet

I artiklen undersøger Ane Qvortrup danske gymnasieelevers oplevelser af overgangen mellem grundskole og gymnasie. 

ARTIKEL

Torben Spanget Christensen: Elevnoter – hvilken betydning har de for eleverne og hvilket læringspotentiale rummer de?

Formålet er at ’prikke’ til lærernes formodede lidt uafklarede forhold til hvilken rolle og betydning elevnoter har for eleverne, at skabe refleksioner hos lærerne over, hvordan elevnoter indgår i deres undervisning og åbne for didaktiske overvejelser over, hvordan de kan arbejde med elevnoter.

Savner du inspiration til din praksis?

Modtag emus nyhedsbrev og følg med på sociale medier

Følg emu på facebook
Følg emu på Linkedin
Den e-mailadresse du har indtastet er ikke gyldig Indtast først din e-mailadresse Du er allerede tilmeldt nyhedsbrev. Du kan afmelde eller ændre via link i din bekræftelsesmail eller i bunden af nyhedsbrev. Klik her for at få tilsendt en ny mail med et redigeringslink. Vi har registreret din tilmelding, men mangler din bekræftelse. Klik her for at få tilsendt en ny mail med et bekræftelseslink.

 

Kontakt

  • Spørgsmål til emu:
    Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
    Mail: Kontakt emu-teamet
    Tlf: 3392 5000 
  • Spørgsmål til teknik:
    Styrelsen for It og Læring
    Mail: Kontakt til styrelsen
    Tlf: 3587 8889

Områder

  • Dagtilbud
  • Grundskole
  • EUD
  • Eux
  • Stx
  • Hf
  • Hhx
  • Htx
  • avu
  • FVU
  • FGU

Om emu

  • Redaktionelle retningslinjer og om emu
  • Få teksten læst op
  • Persondatapolitik og cookies
  • Podcast på emu
  • Tilgængelighedserklæring
  • Tilmeld dig emus nyhedsbreve
  • emu-respons

Ministeriet

  • Departementet
  • Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
  • Styrelsen for It og Læring
  • Ministeriets nyhedsbreve