Artikel

Erfaringer med undervisning af talblinde

Som et forsøg har VUC&hf Nordjyllands Aalborg afdeling i efteråret 2015 været initiativtager til at igangsætte et forsøg med undervisning specifikt rettet mod personer med så massive matematikvanskeligheder, at de ikke kan profitere af eksisterende undervisningstilbud.

Rapporten Erfaringer med undervisning af talblinde beskriver i oversigtsform, hvordan undervisningen har været tilrettelagt og viser eksempler på forskellige opgavetyper, hvor kommunikation og samarbejde omkring matematiske problemstillinger er et vigtigt element.

Indhold og struktur af undervisningen er udviklet af Nordjysk Læse- Og Matematik Center i tæt samarbejde med undervisere fra VUC&hf Nordjyllands Aalborg afdeling.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.