Overgange, fællesskaber og sammenhæng ARTIKEL Stærke lege- og læringsspor i forårs-SFO Stadig flere kommuner tilrettelægger overgangen fra børnehave til skole gennem SFO-start i foråret. I artiklen præsenteres såvel ideer som begreber til, hvordan forårs-SFO kan gribes an som pædagogisk opgave. FORSKNING OG VIDEN Tema: Overgange fra dagtilbud til skole Når I som pædagogisk personale og ledelse skal rammesætte en god overgang mellem dagtilbud og fritidsordning/skole, kan I finde inspiration og viden på denne temaside. FORSKNING OG VIDEN Styrkede overgange Syv projekter i seks kommuner arbejdede i en periode fokuseret med at skabe sammenhængende og lærerige forløb for børn i overgangen fra dagtilbud til SFO og skole. Materialet giver inspiration til egen praksis. REDSKAB Williams overgang – fra børnehave til skole Overgangen fra børnehave til skole har stor betydning for barnets videre skolegang og fortsatte trivsel. Dette dialogmateriale ser på overgangen fra børnehave til skole med barnets øjne. ARTIKEL Skab sproglig kontinuitet i overgangen mellem dagtilbud og skole Hvordan kan pædagoger, børnehaveklasseledere og lærere i indskolingen bygge oven på den gode sprogpraksis og de rutiner, børnene kender fra dagtilbuddet?