Redskab

Metodekataloget

– en guide til metoder, modeller og teorier, som bruges i faget. Kataloget indeholder forslag til definitioner af empiri, teori, metode og model, samt en samling links til spændende websites.

Klik ind på Metodekataloget og få et overblik over en lang række centrale metoder, modeller og teorier, som kan anvendes i kommunikation og it.

Fx:

  • Metoder til forundersøgelser
  • Metoder til analyse
  • Metoder til test
  • Metoder til projektstyring
  • Metoder til idégenerering
  • Metoder til prototyping
  • Forskellige empiriske og ikke-empiriske undersøgelsesmetoder (SOP)
  • Kommunikationsmodeller 

Kataloget indeholder desuden forslag til definitioner af empiri, teori, metode og model, samt en samling links til spændende websites som er interessante for faget.

Håbet er, at kataloget langsomt vil blive udvidet med en masse nye og spændende metoder. Du kan selv bidrage til udviklingen ved at henvende dig til Claus Scheuer-Larsen (csl@otg.dk) og få oprettet en redaktøradgang til websitet - eller ved at sende dit bidrag på mail.

En del af metoderne er kun kort beskrevet og med link til kilder, for ikke at få problemer med copyright. 

Tak til Karin Bentsen, Per Størup Lauridsen, Daniel Vognstrup Perez og Allan Ekstrõm for bidrag og korrektur.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.