Pædagogisk it

Hvordan arbejder skolerne med at styrke digitaliseringen i undervisningen – og hvordan ser det ud i forhold til udviklingen af undervisningsformer, faglighed og didaktik?

Det forskningsmæssige felt 'pædagogisk it' har fokus på, hvordan teknologien har betydning for udviklingen af fagene og elevernes læring. Du kan derudover finde viden om, hvordan it, digitale data og digitale læringsressourcer kan anvendes som metoder i undervisningen ud fra en række undersøgelser og evalueringer.

Alle udgivelser

14. MARTS 2019 / FORSKNING OG VIDEN

Digitalisering med omtanke og udsyn

12. MARTS 2019 / FORSKNING OG VIDEN

Sådan kan undervisningen understøttes digitalt

01. JANUAR 2017 / FORSKNING OG VIDEN

Digitalisering i gymnasiet set fra elevers perspektiv

01. JANUAR 2013 / FORSKNING OG VIDEN

Anvendelse af digitale undervisningsmaterialer

01. JANUAR 2015 / FORSKNING OG VIDEN

It på ungdomsuddannelserne

01. JANUAR 2014 / FORSKNING OG VIDEN

Undervisningsorganisering, former og medier

01. JANUAR 2017 / FORSKNING OG VIDEN

It og digital dannelse i gymnasiet

01. JANUAR 2016 / FORSKNING OG VIDEN

Sociale medier og ulovlige netværk i gymnasieskolen

Siden er opdateret 14. marts 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - BY/NC/SA Navngivning / Ikkekommercielt / Del på samme vilkår. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/dk/.
Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme
Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.