Nyhedsbrev
Søg
Eleverne prøver forskellige former for projektarbejde i skolen. I artiklen deler Martin Sillasen de erfaringer, eleverne har med sig i projektarbejde fra grundskolen, når de går videre til ungdomsuddannelsen.
Elever, der har brug for ekstra støtte til at gennemføre deres ungdomsuddannelse kan få specialpædagogisk støtte (SPS).
Her finder du de tidligere nyhedsbreve fra fagkonsulenten.
Her finder du forslag til digitale ressourcer og inspiration til planlægning af undervisning.
Ny Viden Om-udgivelse præsenterer et overblik over, hvordan skolens ledelse og det pædagogiske personale kan arbejde målrettet med at mindske forstyrrelser fra digitale teknologier i skoledagen.
Videooplæg om Den Videnskabelige Basismodel og fagligt samspil ved Esben Nedenskov Petersen og Jens Ditlev Hansen. Materialet er udarbejdet i forbindelse med FIP 2018.
Digitale enheder giver mulighed for at differentiere og tilrettelægge varieret og motiverende undervisning. Samtidig følger dog en risiko for, at teknologierne udgør en distraktion – at der opstår digital støj.
Styrelsen for It og Læring lancerer et nyt og forbedret Unilogin den 18. februar 2020.
Konflikter skal forebygges, håndteres og efterbehandles. På emu.dk kan du finde nye materialer til grundskoler og ungdomsuddannelser, der understøtter arbejdet med at sikre et godt undervisningsmiljø for alle elever.
Ny Viden Om-udgivelse til både grundskolen og gymnasiet samler og formidler forskningsbaseret viden om klasseledelse.
Denne Viden Om-udgivelse formidler forskningsbaseret viden om klasseledelse, der er betegnelsen for de handlinger, en lærer løbende foretager sig for at udvikle eleverne både fagligt og socialt.
Gymnasielyd er emus nye podcast-serie, hvor du kan lytte til de udviklingsdiskussioner, der foregår blandt forskere, ledelser og lærere i den danske gymnasieskole.
Gymnasielyd er en podcast-serie, hvor du kan lytte til de udviklingsdiskussioner, der foregår blandt forskere, ledelser og lærere i den danske gymnasieskole.
Eksempler på populær "screen"-dans, herunder reklamer og tv-programmer samt forslag til aktiviteter i undervisningen.
Her finder du eksempel på analyseskema og korte eksempler på analyseegnede "Screen"-danse.
Danseforskeren Sherril Dodds har bl.a. beskæftiget sig med de konkrete forskelle imellem live- og ”screen”-dans og betydningen heraf.
Her finder du link til videoer, der eksemplificerer tre genrer inden for "screen"-dans. Desuden oversigt over litteratur inden for området.
Dokumentet indeholder de væsentligste pointer i kort form, links til ”screen”-danseksempler, øvelsesforslag samt udvalgt bibliografi.
Vodcasts og andet materiale til understøttelse af arbejdet med forskellige digitale kompetencer og digital dannelse.
Hvordan økonomiserer du din tid, når du vejleder elever? Der er mange måder at få vejledning til at være en frugtbar proces. Nedenfor præsenteres en række konkrete gode råd om vejlederrollen i fagligt samspil.
"Lav et spil med fokus på den viden, I har tilegnet jer i de forskellige fag indtil nu". Sådan lyder opgaven til eleverne. Resultatet kan fx bruges til Åbent Hus eller orienteringsaftener.
Modtag emus nyhedsbrev og følg med på sociale medier