Redskab
Trin 2 - Spor 1 og 2 - Numeralitet
Numeralitet omhandler elevens funktionelle matematiske kompetencer og forudsætninger for at kunne indgå i undervisningen.
Trin 2 - Numeralitet: Vejledning
Her finder du vejledningen, som giver et overblik over materialet til afdækning af numeralitet, herunder hvordan du vælger, hvilket spor (1 eller 2) af materialet du skal anvende til den enkelte elev. Som indledning til hver af materialets to spor finder du specifik vejledning til, hvordan du anvender materialet. I vejledningen finder du konkrete råd til hvordan afdækningen kan foregå.
Samtalearket skal du bruge i selve samtalen med eleven. Arket indeholder korte instruktioner til, hvordan du gennemfører samtalen, samt de spørgsmål, du skal stille eleven. Det er også i samtalearket, at du undervejs i samtalen noterer elevens svar.
Elevens afdækningsprofil samler op på afdækningssamtalen om numeralitet. Formålet med afdækningsprofilen er, at du skal reflektere over udbyttet af samtalen, du har haft med eleven, og på baggrund heraf lave en samlet vurdering af elevens funktionelle matematiske kompetencer samt reflektere over elevens styrker og udviklingsområder.
Spor 1 er til de yngste elever
Spor 2 er til elever, der er ældre end 9 år.
Til brug i forbindelse med afdækningen
Til brug i forbindelse med afdækningen af numeralitet
Samlet fil med hele trin 2 til numeralitet.