Bevægelse

Målet med mere bevægelse i løbet skoledagen er at styrke koncentration, trivsel og sundhed.

Mange matematiske opgaver lægger op til en konkret undersøgelse, så eleverne får bevægelse koblet til arbejdet med matematikken. Der kan fx tilknyttes bevægelse til trigonometri, hvor eleverne skal måle højder af fysiske objekter eller ved at tælle objekter og arbejde med data i statistik og sandsynlighed.

Her på siden kan du læse om bevægelse i faget og finde inspiration til at gøre undervisningen aktiv.

Læs også mere om bevægelse under temaet varieret undervisning her: Tre cases til inspiration

Viden om og idéer til bevægelse i undervisningen

Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan

Siden er opdateret 21. april 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.