Madlavning

Hvad vil det sige at kunne lave mad?

Det kræver for eksempel evnen til at læse en opskrift, viden om grundteknikker og fysik-kemi samt sans for smag og æstetik. Alt dette må undervisningen præsentere for eleverne. På denne baggrund kan du arbejde med faglig læsning og metoder som stegning og bagning. Det at kunne snitte, hakke og skrælle kan også være i fokus sammen med kendskab til fysisk-kemiske reaktioner inden for eksempelvis grupper af råvarer. Madens indtryk og udtryk er centralt.

Læs mere om kompetenceområdet madlavning i Faghæftet for madkundskab
Faghæftet indeholder Fælles Mål samt fagets læseplan og undervisningsvejledning.

Få idéer til at arbejde med alle disse kategorier inden for madlavning her.

Forløb og aktiviteter

Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan
Fotograf: Katrine Catalan

Siden er opdateret 18. februar 2020 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.