Artikel

Vinder af Cybermissionen 2021 for udskolingen

Ahmed, Anuzka, Caroline og Victor fra Søholmskolens afdeling Toftevang løb af med sejren!

© Styrelsen for It og Læring
Juryen sagde: Gruppen har lavet et realistisk dilemmaspil og en meget autentisk og videocase/skuespil som rammer seeren.

 

Det sagde juryen:

Gruppen har arbejdet meget seriøst med emnet ansigtsløs kommunikation og det er tydeligt at alle medlemmer har været en del af arbejdet. Videopræsentationen er klippet, så den veksler mellem redegørelse og produkt, hvilket gør den interessant at se. De redegør flot for hvad ansigtsløs kommunikation er og herunder grooming.

 

Dilemmaspillet er overbevisende med gode spørgsmål og det fremstår som en prototype, der let kunne blive et rigtigt tilbud, som skoler og unge mennesker kunne tage i brug.

 

Gruppen har lavet et realistisk dilemmaspil og en meget autentisk og videocase/skuespil som rammer seeren. Dilemmaspillet er overbevisende med gode spørgsmål og det fremstår som en prototype, der let kunne blive et rigtigt tilbud, som skoler og unge mennesker kunne tage i brug.

Tillykke – godt gået!

gsk_it og teknologi_om cybermissionen

Et initiativ i den nationale strategi for cyber- og informationssikkerhed

Cybermissionen er et af initiativerne i den nationale strategi for cyber- og informationssikkerhed 2018-2021, som blandt andet sætter fokus på at styrke børn og unges kompetencer og digitale dømmekraft.

Cybermissionen har kørt siden 2019 og hvert år fra oktober til december deltager en masse skoler i den faglige konkurrence. Eleverne arbejder blandt andet med passwordsikkerhed, digital dannelse, ansigtsløs kommunikation, cookies, hacking, grooming og meget mere.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.