Sikkerhed i fysik/kemi

Med Når klokken ringer: Vejledning om faglokaler på skoler får du styr på konkrete og specifikke krav til det fysiske arbejdsmiljø i skolens faglokaler i forbindelse med undervisning eller byggeri og indretning.

gsk_sikkerhed_Når klokken ringer: Vejledning om faglokaler på skoler

Branchevejledningen understøtter arbejdet med sikkerheden på skolen.
© BFA, Branche Fællesskab Arbejdsmiljø

Branchevejledningen Når klokken ringer: Vejledning om faglokaler på skoler er til dig, der arbejder med undervisning eller ledelse i grundskolen.

Når klokken ringer - branchevejledning om fysisk arbejdsmiljø i grundskolen og det almene gymnasium beskriver krav, normer, standarder og god kutyme i forbindelse med byggeri og indretning af faglokaler.

Vejledningen kan bruges som et opslagsværk, hvis du underviser i et faglokale og/ eller hvis du underviser i et faglokale, der stiller ekstra krav til skærpet sikkerhed.

Download Når klokken ringer - branchevejledning om fysisk arbejdsmiljø i grundskolen og det almene gymnasium på godtarbejdsmiljø.dk

Hvad er en branchevejledning?

Formålet med en branchevejledning er at vejlede inden for de brancher, som de pågældende vejledninger omfatter. En branchevejledning udtrykker arbejdsmarkedets parters fælles opfattelse af, hvad der er god arbejdsmiljøstandard og praksis inden for branchen.

En branchevejledning er ikke en lov, men er udarbejdet ud fra den gældende arbejdsmiljølovgivning. Alle branchevejledninger har været til gennemsyn hos Arbejdstilsynet for at sikre, at indhold, der knytter sig til arbejdsmiljøforhold, opfylder de krav, der følger af arbejdsmiljølovgivningen.

Om vejledningen

Vejledningen er udgivet af BFA, Branche Forening Arbejdsfællesskab

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.