Behov for viden om god undervisning af tosprogede elever

Her finder du en systematisk forskningskortlægning, som en del af forsøgsprogrammet modersmålsbaseret undervisning.

Forskningskortlægningen belyser, hvad der styrker tosprogede elevers læsefærdigheder, og hvad læreren kan gøre i undervisningen for at fremme disse elevfærdigheder – herunder hvordan sprog kan inddrages.

Læs publikation med evidensbaserede metoder og få ideer til jeres undervisning her: Forskningsbaseret viden om læseforståelse og faglig læsekompetencer.

 

Faktaoplysninger

Kortlægningen er udgivet af Syddansk Universitet i 2013.

Professor Dorthe Bleses og lektor Anders Højen har udarbejdet kortlægningen. 

Siden er opdateret 20. februar 2019 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.