Arrangementer

Temadage: Formativ evaluering i naturfag – gør læring synlig

Er du naturfagslærer? Kom til temadag om formativ evaluering i Holbæk, Odense eller Vejle.

Underviser du i naturfag og ønsker du at styrke dine elevers læring og engagement? Kom med til en inspirerende temaeftermiddag, hvor vi dykker ned i formativ evaluering – en tilgang, der gør det nemmere at følge elevernes udvikling og tilpasse undervisningen.


Formål

Formålet er, at introducere til konkrete metoder til formativ evaluering, så du efter deltagelse på temaeftermiddagen kan benytte nye metoder til formativ evaluering i din naturfagsundervisning

Gennem konkrete øvelser får du værktøjer til at:

  • Integrere evaluering som en naturlig del af undervisningen
  • Give feedback på en tidsmæssig realistisk måde
  • Fremme elevernes refleksion over egen læring

Tag del i faglige diskussioner og få to konkrete værktøjer, som du kan bruge i din næste naturfagstime. Desuden får du og dine kolleger inspiration til, hvordan evaluering kan implementeres på jeres skole.


Praktisk information

Målgruppe: naturfagslærere på alle klassetrin

Tid og sted:

  • 3. feb. 2025 kl. 12.30-15.30 Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Tidemandsvej 1, 4300 Holbæk
  • 4. feb. 2025 kl. 12.30-15.30 Odinskolen, Gillestedvej 15, 5240 Odense NØ
  • 5. feb. 2025 kl. 12.30-15.30 Mølholm skole, Tankegangen 5, 7100 Vejle

Pris: Gratis.

Tilmeldingsfrist: 28. januar 2025


Sådan tilmelder du dig

Du kan tilmelde dig her via conferencemanager.dk.


Ansvarlig læringskonsulent

Temaeftermiddagen bliver afholdt af Astra og STUK.

Charlotte Clarén: Charlotte.Claren@stukuvm.dk

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.