Artikel
At arbejde med it-udfordringer
I denne artikel sættes der fokus. på hvordan it kan være en udfordring, og hvordan der kan arbejdes med dette i relation til FVU-digital.
At arbejde med it i en undervisningskontekst, gør ikke nødvendigvis opgaven nemmere.
Faget FVU-digital adresserer denne udfordring.
I nedenstående interview kan du lytte til en samtale mellem PD-undervisere Steen Juhl Møller og Peter Holmboe om erfaringer med faget.
Steen fortæller blandt andet, at det er vigtigt, at diplommodulet FVU-digital er praksisnært, og giver anledning til at en deltager både kan eksperimentere, udfordre og dykke ned i den praksis, som vedkommende allerede agerer i.
Diplommodulet skal give mulighed for på én gang at blive klogere og dygtigere, men skal også give rum udvikle og reflektere over sin egen undervisning.
Manuskript til interviewet - en samtale mellem lektor Peter Holmboe og adjunkt Steen Juhl Møller omkring erfaringerne med at undervise i PD-modulet FVU-digital.
Begge undervisere er tilknyttet efter- og videreuddannelsen på UC SYD.
Som supplement så læs også denne artikel - "Praksisnærhed og innovation i FVU-digital", der sætter fokus på, hvordan det 21. århundrede stiller nye it-relaterede kompetence- og dannelseskrav for både unge og ældre, uanset om de deltager i uddannelse, arbejdsliv eller sociale kontekster.
Kreditering
Peter Holmboe, lektor på UC Syd, november 2020.
Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.