Artikel

”Jeg kommer heller ikke i dag” - om støtte af sårbare unge i uddannelse

Få inspiration til metoder og værktøjer til mødet med de psykisk sårbare unge i undervisningen med denne rapport.

Få inspiration til metoder og værktøjer til mødet med de psykisk sårbare unge i undervisningen med denne rapport.

Rapporten ”Jeg kommer heller ikke i dag” er udarbejdet af Psykiatrifonden for Undervisningsministeriet i 2010. Rapporten indeholder metoder, værktøjer og viden om undervisning af psykisk sårbare unge, som stadig er relevant, også for FGU.

Rapporten sætter fokus på mødet med og undervisningen af de psykisk sårbare unge i ungdomsuddannelser. Rapporten indeholder bl.a.

  • Metoder og værktøjer til at støtte den sårbare unge i uddannelse
  • En kort introduktion til en række psykiske sygdomme og problemer
  • Beskrivelse af praktiske forhold omkring underretningspligt og henvisningsmuligheder.

Rapporten findes her: ”Jeg kommer heller ikke i dag” – om støtte af sårbare unge i uddannelse.  

Siden er opdateret 22. juni 2021 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.